Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

Podnikanie na internete – v akej oblasti sa oplatí podnikať?

Chcete podnikať, ale neviete s čím?

Máte nápady, ale nie ste si istí či sú predurčené na úspech?

Máte otázky, ale neviete, komu ich adresovať?

Nevadí, čítajte ďalej a inšpirujte sa, poradíme, pre aké odvetvie sa rozhodnúť.

Dobré je využiť starý, dobrý brainstorming – spíšte si všetky Vaše nápady, nehodnoťte ich a neodsudzujte, s odstupom času si zoznam znovu prejdite a snažte sa na internete a sociálnych sieťach dohľadať čo najviac informácií k danej téme. Zistíte, aká je konkurencia v tomto odvetví, aké produkty sú najpredávanejšie, aká je odozva…

Ak Vás nič originálne nenapadá, stačí, ak sa inšpirujete konkurenciou a budete lepší ako ona.

Prípadne sa prihláste na školenie alebo seminár o začiatkoch podnikania.

Pre slovenské ženy existuje úspešný portál ezeny.sk, ktorý  pravidelne organizuje  workshopy o online podnikaní.

Ďalšie informácie nájdete aj na našom blogu Podnikanie-blog.sk.

 

V akej oblasti začať podnikať?

 

1. v rovnakej, ako doteraz

- nie je nič jednoduchšie, ako zúročiť svoje dlhoročné skúsenosti a prípadne aj vzdelanie vo vlastnom biznise

- negatívom je, že Vás bývalý zamestnávateľ môže považovať za nekompromisného konkurenta a musíte si dať určitý čas pauzu (ak vo Vašej poslednej pracovnej zmluve bola zakomponovaná formulka o tom, že po ukončení pracovného pomeru nesmiete istý čas podnikať v rovnakej oblasti)

 

2. v oblasti, ktorá Vás baví a je Vaším koníčkom

- poznáte ten pocit, keď Vás práca baví? Je smutné, že NIE je asi odpoveď väčšiny populácie.

No, nič nie je nemožné … večný slogan istej automobilovej značky je toho dôkazom. Schválne, koľko ľudí vo Vašom okolí je so svojou prácou spokojných?

Nemusíte byť jedným z nich, stačí, ak sa budete venovať podnikaniu v tej sfére, ktorá Vás baví a ktorá je Vaším hobby, v ktorej sa vyznáte a cítite sa ako ryba vo vode.

 

3. v tej, ktorá ponúka príležitosti

- pátrajte po dopyte, hľadajte medzery na trhu

- potrebovali ste v minulosti kúpiť nejaký produkt, ale našli ste ho len u zahraničného dodávateľa? – staňte sa distribútorom na Slovensku alebo v Českej republike

- ste kreatívec a radi vymýšľate? – ak ste vynašli nejaký zaujímavý produkt, zlepšovák alebo máte na svedomí inováciu, skúste sa presadiť aj týmto spôsobom

- vybavte si patent alebo požiadajte Úrad priemyselného vlastníctva SR o ochranu duševného vlastníctva

 

4. v takej, v ktorej už niekto podniká, ale dala by sa vylepšiť

- zamyslite sa nad tým, s akými firmami ste v poslednej dobe boli v kontakte

- aké služby a produkty Vám v ich ponuke chýbali?

- ako by sa dali vylepšiť?

- s čím ste boli nespokojní?

 

5. príp. stačí odkúpiť licenciu existujúceho biznisu (franchising) a dať mu názov svojej firmy

- franchising je odbytový, marketingový systém, prostredníctvom ktorého 1 strana (poskytovateľ franchisingu) poskytuje druhej strane (prijímateľ franchisingu právo využívať balík práv priemyselného alebo duševného vlastníctva (franchise) s cieľom výroby alebo marketingu konkrétneho druhu tovaru alebo služby či technológie

- prvý prípad franchisingu má na svedomí výroba šijacích strojov SINGER, rozmach franchise odberateľov na prelome 19. a 20.storočia zaznamenali americké benzínové stanice

- franchisingový systém využívajú najmä hotely, motely a fast-foody typu McDonald’s, KFC

- franchise ponuky nájdete na franchiseportal.sk

tvorba www stránky, tvorba eshopu

avatar
Autor: Jana Kvasnicová Jana Kvasnicová - v BiznisWebe pracuje od r. 2009, momentálne ako Key Account Manager. Vo voľnom čase relaxuje s rodinou a psom v prírode alebo premýšľa nad novými témami, ktoré by vás mohli zaujímať ;)

Diskusia k článku