Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

NEPRERÁBAJTE NA SVOJICH WWW STRÁNKACH

Vlastníte www stránku, ktorá nezarába? Prepadá sa vaša stránka na Google? Investujete do vašich webstránok desiatky eur a zisk žiadny? Majú vaše stránky malú návštevnosť?

Ak ste aspoň raz odpovedali ÁNO, čítajte ďalej!

Často sa stretávam s názormi: Nejde to. Nedá sa. Nefunguje to. Nemám na to čas. Nedarí sa mi. Končím s biznisom…

Položili ste si otázku, prečo? Pre efektívne fungovanie vašej webstránky a eshopu je potrebné vedieť, ako a za koľko.

Kde je chyba? Zle vyčlenený finančný rozpočet a jeho nesprávne použitie!

V praxi sa často stretávam so situáciami, kedy klient minie všetok svoj rozpočet na nepotrebné služby a rôzne iné hlúposti. Žiaľ na služby, do ktorých je pre začínajúci web potrebné investovať, už častokrát klientom neostávajú peniaze.

Príklad z praxe:

Klientka si objednala 5 splátkových systémov, 10 doplnkových služieb, ktoré sú samozrejme dôležité, ale nie okamžite pri spúšťaní webu. No a na PPC reklamu na Google , ktorá by okamžite priniesla nových návštevníkov, zostal minimálny rozpočet. Po 2 mesiacoch vzdala biznis 🙁  Toto snáď nepotrebuje komentár..

Iný príklad:

Klient platil tisícky eur za reklamu v Google (spravoval a nastavil si ju sám). Samozrejme bez akejkoľvek optimalizácie, sledovania efektivity, prehľadu konkurencie a pod. U nás správnym nastavením a spravovaním ušetril 90% nákladov, ktoré mohol ďalej použiť na podporné weby a inú propagáciu stránky. Možno keby na nás nenarazil, tiež by skončil….

Chybou je, že veľakrát chcú klienti ušetriť a snažia sa, robiť si PPC , SEO a dizajn sami. Bez akýchkoľvek znalostí, praxe, skúseností… Je to ako keby som sa chcela sama liečiť svojimi bylinkami. Možno na chvíľu, by som utlmila bolesť, koniec koncov aj tak by som musela vyhľadať lekársku pomoc a investovať do liekov – to je ešte ten lepší prípad 🙂

A takto to je aj s biznisom. Ľudia si neuvedomujú, aké katastrofálne následky to môže mať. V skutočnosti minú ešte viac, prípadne krachujú a končia s podnikaním 🙁

NEPREROBIŤ – ZAROBIŤ!

Na začiatku odporúčam začať s web stránkou, alebo e-shopom na prenájom. Kde môžete testovať, ako vám ide biznis a koľko času mu reálne dokážete venovať. E-shop na prenájom je na začiatok skvelé riešenie, už len z pohľadu, že si môžete vybrať  po čase inú šablónu. Len za pár desiatok eur mesačne môžete mať úspešný web, oproti vysokej jednorázovej investícii, ktorá nemusí vyjsť.

Častokrát prvé, čo klienti chcú, je dizajn na mieru. Na začiatok stačí prehľadný, jednoduchý web design. Super design môžete mat neskôr, všetko má svôj čas. Treba si však uvedomiť, že zákazníci si nekupujú dizajn, ale vaše produkty a služby! Nato treba myslieť a peniaze použiť!

Je veľmi potrebné vedieť a prijať rady, koľko a kde investovať pri internetovom podnikaní!

Veľa klientov sa riadi heslom: „Za málo penazí, veľa muziky“.

Dá sa samozrejme aj to, ale len poctivou komunikáciou, určením si rozpočtu a rešpektovaním rád odborníkov.

Po vyčlenení rozpočtu a stanovení si cieľov, považujem za neodkladnú súčasť postupovať podľa nasledovných krokov:

Základnými krokmi sú:

  1. Správne vyplnené H1, H2… nadpisy
  2. Vyplnené vlastnosti stránok
  3. Pútavá titulka
  4. Správne nasadené kľúčové slová
  5. Registrácia do katalógov a porovnávačov produktov
  6. Seo optimalizácia stránky
  7. PPC reklama
  8. Tvorba linkbuildingu
  9. Podpornej stránky
  10. Facebook

Absolvovala vaša stránka všetky tieto kroky a stále nič? Vypĺňajte SPRÁVNE vlastnosti stránok, H1, H2 nadpisy

Je veľmi dôležité mať správne vyplnený popisok, názov stránky pre vyhľadávače a kľúčové slová.

Najlepšie je vyplniť popisky unikátne na každej podstránke.

  • Pozor! V popise, kľúčových slovách a názve uvádzajte kľúčové slová, pod ktorými predpokladáte, že vás budú hľadať vaši potenciálni klienti cez vyhľadávače (Google, Zoznam).
  • Pri každej stránke sa zamerajte na 2-3 kľúčové slová, ktoré opakujte v nadpise, popise aj kľúčových slovách.
  • Chyby, ktorým sa vyhnite: neopakujte to isté všade, treba popisky meniť, lebo to Google aj tak odignoruje. Slová oddeľujte čiarkou a medzerou, zle je: kozmetika,parfem,parfémy. Správne je: kozmetika, parfem, parfémy
tvorba www stránky, tvorba eshopu

Pútavá titulka

Prinúťte čitateľa čítať ďalej!

Denne vidím na titulke nadpis: Vitajte na našich stránkach. Vitajte na našom e-shope a pod – ZLE! Titulná stránka webu musí dokázať udržať pozornosť potenciálneho zákazníka natoľko, aby do 10 sekúnd stránku neopustil, ale nakúpil!

Ako na to?

  • Zamerajte sa na to najdôležitejšie

Načo chodiť okolo horúcej kaše? Ak máte k dispozícii zaujímavú, časovo obmedzenú akciu, výpredaj a pod., nenúťte potenciálnych zákazníkov čítať omáčky. Naservírujte im hotovú informáciu – 3D Neo Plazma teraz so zľavou 40%.

  • Kuriozita, komparácia, fakty? – využite ich do nadpisu
  • Pracujte s číslami
  • Používajte opytovacie vety

Sledujte Bounce Rate (miera opustení)

Čo znamená miera opustení? Návštevník prišiel na váš web, ale to, čo videl, ho neuspokojilo a okamžite odišiel. Návštevník na nič neklikol, okamžite odchádza. Treba sa lepšie zamyslieť, prečo z danej podstránky hneď ľudia odchádzajú – nenašli na podstránke návštevníci, čo hľadali?

Popracujte na vašich titulných stránkach a v ďalšom článku si povieme viac
tvorba www stránky, tvorba eshopu

avatar
Autor: Petronela Jesenáková Ing. Petronela Jesenáková - je najmladšou členkou teamu "BiznisWebákov". Zastáva funkciu PPC a SEO odborníka, radí klientom, ako vytvoriť úspešný web a svedomito spravuje ich reklamné kampane v Google, Sezname, Zozname aj na Facebooku. Je držiteľkou certifikátu Google AdWords Qualified individual - Reporting and Analysis.

Diskusia k článku

Všetky dôležité informácie o podnikaní na internete, inšpiratívne príbehy a tipy od úspešných e-shopárov nájdete aj v našom ebooku Ako a v čom začať podnikať

Ako a v čom začať podnikať