Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

TOP 5 SEO mýtov

1. Na prirodzených pozíciách webu nezáleží, orientujte sa len na PPCCHYBA!

Interné prelinkovanie webu, vyplnenie metatagov Title, zahustenie textu kľúčovými slovami a ich zadefinovanie, alternatívne tagy k obrázkom, registrácia do katalogových vyhľadávačov atď. to všetko prispieva k výraznému zlepšeniu pozícií a indexácii Vašich www stránok alebo e-shopov vo vyhľadávačoch. Prirodzené vyhľadávanie je dobrým zdrojom návštevnosti a v podstate Vás okrem času stráveného nad optimalizáciou webu nič navyše nestojí.

 

2. Výmena spätných odkazov je zláCHYBA!

V minulosti panovali názory, že platená forma reklamnej inzercie nie je zisková, dokonca nákup odkazov bol Googlom zakázaný a vyhodnotený ako nepovolená optimalizačná praktika.

Existuje relevantný dôkaz, že platené odkazy môžu Vašemu webu viac uškodiť ako pomôcť.

Napríklad stará dobrá SEO lišta – na lákavé inzeráty tipu: “Ponúkame Vám 10 000 spätných odkazov, neváhajte a využite výhodnú ponuku!” naleteli napriek upozorneniam aj viacerí naši klienti. Pri detailnej analýze uvedených spätných odkazov sme medzi 10 000 backlinkami našli až 1, ktorý obsahovo súvisel s webom klienta.

Majme však na pamäti, že spätné odkazy nemusia byť len platené a pre vyhľadávače nepodstatné.

Požiadajte 2-3 weby z rovnakej oblasti internetového podnikania, ktoré sú vo výsledkoch vyhľadávania na googli na prvých 3 miestach, o výmenu partnerských odkazov. Len takáto obojstranná partnerská výmena odkazov má pre google význam. Dbajte na to, aby súčasťou Vašeho odkazu boli kľúčové slová – napr. Fibra – funkčné oblečenie pre všetkých a tie smerovali na Váš web, príp. jeho konkrétne sekcie.

 

3. Na hustote kľúčových slove nezáležíCHYBA!

Verte-neverte, ale vyhľadávače (resp. ich “-boti”, odvodené od slova GoogleBot) využívajú algoritmy na výpočet hustoty kľúčových slov.

Hustotu kľúčových môžete merať aj cez www.ranks.nl/tools/spider.html.

Príklad perfektného zahustenia textu kľúčovými slovami:

 

Vždy sa nám v praxi osvedčilo rozumne zahustiť optimalizovanú stránku kľúčovými slovami.

 

4. Staré (pravidlá SEO optimalizácie), ale dobréCHYBA!

Zastaralé SEO praktiky sú užitočné asi tak, ako ojazdené pneumatiky na aute. Síce ušetríte, ale môžete na to doplatiť.

Aj toto je jeden z dôvodov, prečo na niektorých titulných stránkach stále nachádzame vety à la: “Náš zákazník, náš pán” … nebolo to sloganom obchodov v minulom režime?

Neustále preto sledujte novinky z oblasti internetovej reklamy – napríklad aj tu na našom blogu

 

5. Stačí mi kvalitný obsahOMYL!

Ak sa domnievate, že Vám k vytvoreniu úspešných stránok stačí kvalitný obsah, ste na veľkom omyle.

Nepopierame, že aj kvalitný obsah prehnaný copywritingom má na výbornom umiestnení Vašeho webu markantný podiel, ALE… čo sociálne siete?, čo kvalitné backlinky na Váš web? …

Dnes platí, že kto nie je na Facebooku alebo Twitteri akoby ani neexistoval.

Nezabúdajte, že to, čo je obsahovou súčasťou stránok by malo byť aj súčasťou popiskov, reklamných zostáv a všetkých ďalších aktivít spojených s optimalizáciou Vašeho webu.

Darmo budete na stránkach predávať najlacnejšie plastové okná spoliehať sa na to, že “veď si ma nájdu”.

Bez registrácie do vyhľadávačov a SEO optimalizácie to žiaľ nepôjde.

avatar
Autor: Jana Kvasnicová Jana Kvasnicová - v BiznisWebe pracuje od r. 2009, momentálne ako Key Account Manager. Vo voľnom čase relaxuje s rodinou a psom v prírode alebo premýšľa nad novými témami, ktoré by vás mohli zaujímať ;)

Diskusia k článku