Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

Sú Vaše web stránky pripravené na inváziu nákupov cez smartphony a tablety?

Americké výskumy využívania mobilných zariadení na nákup tovaru cez internet od firmy Screen Pages dokazujú, že narastá počet návštev internetových obchodov cez smartphony a tablety.
Až 1.5 miliónov návštev web stránok (10% z celkového počtu) pochádzala práve z týchto mobilných zariadení.
Podľa prieskumov Screen Pages je Apple jasným favoritom – z iPadov prichádza takmer 50% návštev, z iPhonov 35%. Preferencia iPadov vyplýva samozrejme aj z veľkosti obrazovky.

Juniper Research nedávno zverejnil, že do r. 2015 sa počet mobilných transakcií zvýši o 1/3 a dosiahne tak hodnotu 670 biliónov USD.

smartphone, tablet

Nakupovanie tovarov či služieb cez mobilné zariadenia sa globálne označuje pojmom mCommerce.

Pre porovnanie zo slovenskej reality – napr. na web stránky BiznisWeb.sk / ByznysWeb.cz pristupuje z mobilov a tabletov cca 2,5% používateľov, pričom suverénne vedie iPhone a iPad. Čo sa platenej reklamy týka, mobilná reklama tvorí cca 2,1% zobrazení z celkového počtu zobrazení vo vyhľadávaní v Google a partnerských stránkach Google. CTR (Click-Through Rate, miera preklikov) mobilnej reklamy oproti reklamným kampaniam zameraným na stolné počítače a notebooky je síce mierne nižšia, ale cena za klik je rovnaká.

Počet navštívených www stránok cez smartphony a tablety na Slovensku plynulo stúpa. Cena týchto zariadení už nie je pre kúpyschopnú verejnosť tak vysoká ako v minulosti. Čo dokazuje aj fakt, že každý správny manager, konateľ spoločnosti a úspešný podnikateľ využíva každodenne minimálne 1 z týchto zariadení.

Na základe uvedených faktov sme aj my zacielili svoje PPC reklamné kampane na smartphony a tablety. Mobilné reklamné kampane sme spustili cca pred 3 mesiacmi a za každý mesiac nám priniesli 60 novo vytvorených webov, pomocou mCommerce sme tak za uvedené obdobie získali 50 nových platiacich klientov.

vytvorenie web stránky cez mobil alebo tablet

Aké sú trendy využívania smartphonov v SR a ČR?

Na Slovensku sa aktuálny masívny výskum chystá od 1.januára 2012.

V Českej republike vlastnilo do marca 2011 až 20% populácie smartphone s pripojením na internet.

Mobilné vyhľadávanie web stránok cez smartphony od r. 2007 rapídne stúpa. Množstvo vyhľadaných web stránok od r. 2010 stúplo o rekordných 120%. Takýto markantný nárast je jasným ukazovateľom, že je čas obrátiť svoju pozornosť aj na  mobilnú reklamu.

mobilné vyhľadávanie v ČR

Inšpirujte sa a oddeľte PPC kampane zamerané na reklamu na mobil a tablety od PPC kampaní zameraných na stolné počítače/notebooky.

Ako najlepšie vytvoriť mobilnú reklamu vo vyhľadávaní a v reklamnej sieti?

  1. mobilné reklamné kampane oddeľte
  2. neustále optimalizujte zoznamy kľúčových slov
  3. tvorte pútavé a presvedčivé reklamné texty
  4. sledujte výkon kampane a pravidelne ju optimalizujte
  5. venujte sa optimalizácii cieľovej stránky pre mobily a tablety

Pre mobilnú reklamu možno využiť službu Google AdWords (reklama sa zobrazí vo vyhľadávaní
a v kontextovej sieti Google) alebo službu Google AdMob (reklama sa zobrazí v mobilných aplikáciach).

Možnosti cielenia reklamnej kampane v AdWords a mobilnej reklamnej kampane v AdMob:

cielenie reklamnej kampane

Prostredníctvom AdWords dokážeme cieliť kampaň na konkrétny operačný systém (Win 7 , XP …), cez AdMob vieme selektovať až do úrovne jednotlivých verzií operačného systému.

Typ zariadenia (iPad, iPhone…) vieme nadefinovať len cez AdMob.

Mobilnú sieť od konkrétneho operátora je možné zadať u oboch typov PPC reklamy, dokonca u AdMob je možné cieliť kampaň len na wi-fi sieť.

Geografická lokalizácia aj konkrétny časový harmonogram zobrazovania PPC reklamy je k dispozícii u oboch reklamných kampaní.

 

tvorba www stránky, tvorba eshopu

avatar
Autor: Jana Kvasnicová Jana Kvasnicová - v BiznisWebe pracuje od r. 2009, momentálne ako Key Account Manager. Vo voľnom čase relaxuje s rodinou a psom v prírode alebo premýšľa nad novými témami, ktoré by vás mohli zaujímať ;)

Diskusia k článku