Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

Obrázky na webe majú hodnotu zlata

Články na osobných blogoch, firemných blogoch, na internete, články v printových médiách … všetky majú 1 spoločné – čoraz viac obsahu.

Prečo je nemenovaný slovenský bulvárny denník “najčítanejší”? – Lebo má najviac zaručene autentických obrázkov, ktoré bravúrne nahrádzajú schopnosť čítať. Pritom hodnota kontextu detského leporela je vyššia ako hodnota obsahu uvedeného bulváru.

obrázky na web stránke, obrázky v texte

Čitateľ nie je schopný vnímať toľko textu, koľko mu ponúkame.

Obrázky fungujú ako záchytné vizuálne body – automaticky upútajú pozornosť čitateľa.  Z uvedeného faktu čerpal aj Skyword, ktorý skúmal Vplyv obrázkov na schopnosť vnímať text.

Stránky obsahujúce obrázky majú o 94% vyššiu návštevnosť ako stránky bez obrázkov. Navyše obrázok, ktorý aj vizuálne súvisí s daným obsahom na stránke, zvyšuje pravdepodobnosť prečítania obsahu.

Doporučujeme sťahovanie voľne dostupných obrázkov z internetu nahradiť legálnym zakúpením obrázku z fotobanky. Vyhnete sa tak súdnym sporom. Navyše, ceny obrázkov sú naozaj nízke, neoplatí sa preto riskovať a uspokojiť sa s “pirátskym” obrázkom nízkej kvality.

Prehľad platených fotobánk:

Neplatené fotobanky (resp. platené fotobanky a ich sekcie “Free Images”):

 

Ďalšie spôsoby, ako zaujať čitateľa:

  1. pracujte s novinkami, aktualitami, politickým dianím – RSS agregáty sú na to ako stvorené
  2. pri obrázkoch vypĺňajte metatagy a popisky, z kt. čítajú informácie aj vyhľadávače ako Google, ak používateľ zadá kľúčové slovo napr. športová obuv, google mu v rámci výsledkov vyhľadávania (aj obrázkov) ponúkne odkaz na Váš web
  3. pracujte s nadpismi a podnadpismi – vytvorte na stránkach a podstránkach tzv. biely box alebo biele miesto, ktoré plní funkciu oddychového miesta pre oči; vyvarujte sa dlhým, štylisticky náročným vetám a gramatickým chybám
  4. prispôsobte sa slovníku Vašej cieľovej skupiny
  5. rozšírte svoje stránky o blog – dokážte, že ste odborníkom v danej oblasti a že sa “vyznáte”
  6. nepoužívajte na webe obrázky duplicitne – 1 obrázok nech sa viaže k 1 textu

 

tvorba www stránky, tvorba eshopu

avatar
Autor: Jana Kvasnicová Jana Kvasnicová - v BiznisWebe pracuje od r. 2009, momentálne ako Key Account Manager. Vo voľnom čase relaxuje s rodinou a psom v prírode alebo premýšľa nad novými témami, ktoré by vás mohli zaujímať ;)

Diskusia k článku