Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

Nakupovanie vianočných darčekov cez internet

nakupovanie cez internet

Podľa prieskumov Home Credit budú Vianoce 2011 štedrejšie ako tie minulé – 69% opýtaných plánuje investovať až 300 € (pre porovnanie – vlani to bolo 83%), 15% účastníkov prieskumu  uviedlo, že minú nadpriemerných 500 € a viac (minulý rok plánovalo rovnakú sumu utratiť len 2% respondentov), o pôžičke na vianočné darčeky uvažuje 8% oslovených (vlani to bolo 11%).
Home Credit oslovila telefonicky 254 klientov Home Credit Slovakia a.s. a 301 klientov Home Credit a.s.

Na Slovensku sa cez internet najviac nakupujú praktické darčeky ako kozmetika, knihy, oblečenie, elektronika, mobilné telefóny.

 


Aká je situácia v ČR?

Takmer 70% Čechov plánuje tento rok vianočné darčeky nakupovať na internete. Vyplýva to z ankety DPD na tému “Ako sa ľudia v ČR stavajú k nákupu vianočných dárčekov na internete”. Účastníkmi ankety bolo 500 osôb v pražských uliciach. Z výsledkov je zrejmé, že Ježiško bude rozdávať hlavne oblečenie, športové vybavenie, knihy, CD-čka, DVD-čka, elektroniku, campingové vybavenie a záhradné potreby. V neposlednom rade bude hitom nákup voucherov na wellness alebo zážitky, boom zaznamenávajú vouchery s možnosťou výberu využitia priamo obdarovaným.

Podľa vvýskumu internetového obchodu Kasa.cz plánuje viac ako polovica respondentov (takmer 2500) nakupovať darčeky už v novembri, 21% si nákupy nechává na poslednú chvíľu, 39%  zahajuje vianočné nákupy až v decembri.

Pre porovnanie – v USA sa realizoval rovnaký prieskum na vzorke 1000 respondentov nakupujúcich na portáli Offers.com.

42% účastníkov prieskumu plánuje stráviť nákupom darčekov na internete rovnaký čas ako minulý rok, 45% respondentov odhaduje vianocným online nakupovaním stráviťmenej času ako minulý rok. Precíznejšie a ldhšie sa plánuje venovať zháňaniu prezentov 11% opýtaných. 2% respondentov ešte neboli definitívne rozhodnuté.

Výhody online nakupovania:
1. možnosť získať oveľa vyššie zľavy ako v obchode
2. využitie darčekových poukážok
3. širší výber tovaru ako v kamenných predajniach
4. neobmedzujú nás otváracie hodiny
5. pri reklamácii tovaru je Vám predávajúci povinný vrátiť okrem ceny za tovar aj cenu za poštovné (čl. 6 ods. 1 a 2 smernice č.97/7/ES o ochrane spotrebiteľa vzhľadom na zmluvu na diaľku, ktoré vrátenie tovaru zakúpeného na diaľku upravujú, vydal Európsky súdny dvor rozhodnutie o uložení povinnosti spotrebiteľovi znášať náklady na zaslanie tovaru.

Nevýhody online nakupovania:
1. nemožnosť vyskúšať si tovar (tabuľky veľkostí často chaoticky odkazujú na britské alebo americké označenie veľkostí)
2. nutnosť registrácie pred alebo počas nakupovania (na niektorých zákazníkov pôsobí odradzujúco)
3. dlhšie dodacie lehoty (ak je tovar objednávaný zo zahraničia – napr. značkové oblečenie a športová obuv)
4. ak nebudete nakupovať v overených e-shopoch, môžete naraziť na nespoľahlivého dodávateľa, príp. sa stať obeťou finančnej machinácie
A čo Vy? – ste pripravení na nápor zákazníkov?
Neváhajte, sezóna sa už začala!
Doporučujeme využiť PPC reklamnú kampaň na zviditeľnenie svojich produktov v platených výsledkoch vyhľadávania.
Rady, ako zlepšiť umiestnenie Vašeho webu v prirodzených výsledkoch vyhľadávania Vám zašleme mailom po vyplnení formulára.

tvorba www stránky, tvorba eshopu

avatar
Autor: Jana Kvasnicová Jana Kvasnicová - v BiznisWebe pracuje od r. 2009, momentálne ako Key Account Manager. Vo voľnom čase relaxuje s rodinou a psom v prírode alebo premýšľa nad novými témami, ktoré by vás mohli zaujímať ;)

Diskusia k článku