Chcete vedieť, čo sa deje na vašich stránkach práve teraz?
Využívajte Google Analytics Real-Time.
Každým dňom bude končiť Betaverzia skvelej novinky od Google – sledovanie štatistík Google Analytics v reálnom čase.
Stačí, ak podáte žiadosť o aktiváciu uvedeného rozšírenia štatistík Google Analytics na services.google.com/fb/forms/realtimeanalytics.
Po prihlásení zvoľte na prihlasovacom paneli vpravo – Nová verzia.
V sekcii Overview sa zobrazuje primárny prehľad aktuálneho počtu online návštevníkov, najfrekventovanejšie zdroje návštevnosti, najprehliadanejšie stránky, najčastejšie zadávané kľúčové slová a mestá: |
V sekcii Location vidíte, z akých krajín sú online návštevníci: |
a tiež, z akého mesta: |
V sekcii Traffic Sources nájdete štatistiky zdrojov návštevnosti – PPC kampaň, prirodzené vyhľadávanie alebo priame zadanie URL adres: |
Traffic Sources zobrazujú aj konkrétne kľúčové slová, ktoré boli v danom zdroji návštevnosti zadané do vyhľadávania: |
Sekcia Content ponúka prehľad aktuálne zobrazovaných stránok |
a dokonca môžete selektovať aj zoznamy prehliadaných stránok napr. pred 30 minútami |
Na čo slúžia real time Analytics?
Umožnia nám v reálnom čase vidieť, čo práve zákazníkov zaujíma, odkiaľ na náš web prišli a z akého regiónu sú.
Dávajú tak nový rozmer interaktívnej reakcie administrátora na online návštevníka. Ak vidíte, že návštevník prechádza jednotlivé stránky e-shopu, môžete hneď umiestniť napr. do bočného stĺpca banner s akciou, že každý zákazník, ktorý sa zaregistruje na Vašich firemných stránkach na Facebooku získa 10% zľavu na objednávku.
Získate tak zároveň „nového fanúšika“ a vzhľadom na fakt, že ľudia veľmi radi nakupujú so zľavou, aj nového zákazníka.
Real-Time Analytics by sa dali globálne nazvať aj nástrojom na interaktívne zvyšovanie konverzií.
Video o Google Analytics Real -Time na youtube.com | ![]() |
Ak ešte nemáte štatistiky Google Analytics, aktivujte si ich podľa návodu na reklama.biznisweb.sk/rady
Diskusia k článku