Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

Možnosti zobrazenia internetovej reklamy

Pokiaľ aktívne využívate PPC reklamu, zrejme už viete, že Vaša PPC reklama sa môže zobrazovať:

1. Vo vyhľadávaní na Google.sk

Potenciálny klient príde na www.Google.sk a vyhľadá kľúčový pojem, napr.”LCD televízor”. Následne sa Vaša reklama zobrazí pri výsledkoch vyhľadávania. Reklama vo vyhľadávaní Google je známa aj ako Google AdWords.

Výhoda:

Cielene oslovujete návštevníkov, ktorí hľadajú to, čo Vy ponúkate.

Nevýhoda:

Žiadna, táto reklama je najefektívnejšia reklama vôbec.

V budúcnosti sa očakáva podobný trend ako v zahraničí – postupný rast cien za klik pri najkonkurenčnejších pojmoch na neúnosnú úroveň, čoho dôsledkom bude vyššie využívanie kontextovej reklamy.

2. V obsahovej (kontextovej) sieti

Vaša reklama sa bude zobrazovať nie vo vyhľadávaní Google, ale na partnerských portáloch Google ako sú Sme.sk, Inet.sk a pod.. Obsahová sieť Google je známa pod pojmom Google AdSense.
Výhody:

Viete osloviť veľkú internetovú populáciu (v podstate akéhokoľvek používateľa internetu).

Výhodné na imidžové reklamné kampane, kde chcete docieliť vyššiu znalosť značky, ale menej vhodné, ak čakáte okamžitú návratnosť.

Výhodné, ak Váš produkt nie je všeobecne známy a ľudia ho nehľadajú vo vyhľadávačoch, zlepšuje povedomie o značke.
Nevýhody:

Výrazne nižšia efektivita ako reklama vo vyhľadávaní na Google.sk.

V minulosti bola obsahová reklama necielená, reklama sa zobrazovala komukoľvek a v podstate sa nemusela zobraziť vôbec nikomu, kto mal záujem o Vaše produkty či služby. To sa ale už zmenilo a Google umožňuje rôzne cielenie, v každom prípade je ale kontextová sieť stále menej efektívna ako reklama vo vyhľadávaní na Google.sk.

 

avatar
Autor: Jana Kvasnicová Jana Kvasnicová - v BiznisWebe pracuje od r. 2009, momentálne ako Key Account Manager. Vo voľnom čase relaxuje s rodinou a psom v prírode alebo premýšľa nad novými témami, ktoré by vás mohli zaujímať ;)

Diskusia k článku