Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

Google Analytics – Zmena v meraní štatistík

Zaznamenali ste v posledných dňoch pokles počtu návštev na vašom webe? Nezúfajte, nejedná sa o chybu, ale o následok pozitívnej zmeny v meraní konverzií štatistík Google Analytics.

Čo sa vlastne stalo?

V minulosti, v rámci merania konverzií, bola cesta k nákupu na eshope považovaná za 1 návštevu.

Príklad:

– návštevník si zobrazil celkom 13 podstránok eshopu (počet videní stránok týmto užívateľom bol teda 13), Analytics ale nevenoval pozornosť tomu, v akom počte a z ktorého zdroja boli stránky zobrazené, to vidíme až na obrázku = 3x z Googlu, 4x z vyhľadávača (Bing), potom si na stránky našiel odkaz v maily a stránky si zobrazil 6x, následne sa rozhodol chatovať s matkou (možno sa chcel poradiť? 🙂 ), potom ešte 3x vyhľadal stránky a nakonec zrealizoval objednávku. Analytics medzi zdrojmi návštevnosti zaznamenal len vstup z Google, ostatné zdroje návštevnosti ignoroval.

Zdroj

Konverzia bola pripísaná poslednému kroku, teda emailovej kampani a z Google prišla (od tohoto zákazníka) len 1 návšteva.

Celkový čas od prvého zobrazenia stránky z Google až po nákup trval 29 minút.

Tento rozpis jednotlivých krokov dostal teraz v štatistikách Google Analytics nový, ešte podrobnejší rozmer.

Za rovnaký čas trvania – 29 minút – štatistiky namerali 3 návštevy od našeho zákazníka, počet zobrazenia stránok ostal 13. Ale zásluhy na splnení konverzného cieľa má Google (3 zobrazenia), Bing (4 zobrazenia stránok), rovnako aj emailová kampaň (6 zobrazení). Konverzie sú opät správne pripísané emailovej kampani.

Zdroj

Zmena merania ovplyvnila nasledovné hodnoty:

1. Návštevy – Visits je údaj, ktorý by mal byť ovplyvnený pozitívne, počet Návštev by mal po zmene u väčšiny klientov stúpať (viď príklad vyššie). Zdôrazňujeme, že počet Návštev nevzrastie reálne, ale len vďaka zmene metodiky merania štatistík Google Analytics. Návšteva sa po novom meria vždy, keď návštevník príde z iného zdroja –  či klikne na PPC reklamu, príde z prirodzených výsledkov vyhľadávania z iného vyhľadávača, alebo zadaním iného kľúčového slova, príp. príde z odkazov otagovaných UTM parametrami. Toto veľmi pozitivne ovplyvní parameter Návšteva – návšteva nekončí po zatvorení prehliadača – pokiaľ návštevník behom 30 minút znovu otvorí prehliadač a do URL riadku zadá tú istú stránku, návšteva pokračuje. Tento fakt ovplyvní hodnotu Návšteva mierne negatívne

2. Stránky/Návšteva – zmena spôsobí pokles

3. Priemerná dĺžka návštevy na webe –  zmena spôsobí pokles

4. Miera opustenia –  zmena spôsobí nárast, čo sa javí negatívne

5. % podielu nových návštev / % opakujúce sa návštevy – zmena spôsobí pokles, viď. príklad vyššie – doposiaľ merali štatistiky Analytics 1 návštevníka = 100% podiel nových návštev – teraz merajú: 3 návštevy celkovo, z toho 1 návšteva = 33% podiel nových návštev a 67% opakujúcich sa návštev

Zdroj

tvorba www stránky, tvorba eshopu

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V BiznisWebe pracujem od r. 2009, začínala som na supporte, kde som mala skvelú príležitosť zoznámiť sa s reálnymi potrebami a otázkami podnikateľov či majiteľov e-shopov a webstránok. A preto sa snažím hľadať také témy, ktoré vám ponúknu užitočné odpovede. Máte iný názor? Budem vďačná za váš feedback - kvasnicova@irisoft.sk :)

Diskusia k článku

Všetky dôležité informácie o podnikaní na internete, inšpiratívne príbehy a tipy od úspešných e-shopárov nájdete aj v našom ebooku Ako a v čom začať podnikať

Ako a v čom začať podnikať