Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

Aukcia už aj na Seznam Zboží

Zboží.cz ukončila dňa 21.9.2011 testovaciu prevádzku “aukčných preklikov”. O tejto službě sa zatiaľ, z pochopiteľných dôvodov, veľmi nezmieňujú v médiách.

Informácie Vám pošlú na vyžiadanie (.PDF-ko, kt. nájdete aj tu), alebo ich nájdete v sekcii Nápoveda v kategórii Aukčné prekliky.

doplňková služba ke zboží standard

O čo tu ide?

Hlavným motivačným faktorom je samozrejme zvýšenie obratu a možno i konkurenčný boj (Srovname.cz, Hledejceny.cz a Monitor.cz, Heureka.cz a Zboží Jyxo tuto službu už nejaký ten piatok ponúkajú- zdroj).

Systém aukčných preklikov bude mať vplyv hlavne na pozíciu daného obchodu a miesto optimalizácie na zákazníka (spoľahlivý, overený obchod, reálne doby dodania) povedie skôr k optimalizácii na vyhladávač (resp. na vytúženú pozíciu v ňom).

Obecné informácie

Aukčné prekliky umožnia zvýšenie pozície v detaile produktu pri radení podľa najlepšej zhody (default).

Skutočná cena za preklik ale môže byť nižšia ako maximálna, pôvodne ponúkaná cena (je potrebné uvedomiť si, že systém je natoľko inteligentný, že pri prekliku naúčtuje najnižšiu potrebnú čiastku danú pre získanú pozíciu).

Radenie ponúk v detaile produktu

Čo ovplyvňuje poradie obchodov pri radení podľa najlepšej zhody?

  1. maximálna ponúknutá cena za klik (max.CPC)
  2. kvalita daného obchodu, zohľadňuje CTR = počet klikov – počet zobrazení, skóre uživateľského hodnotenia, kvalitu dodávaných dát – XML feedu

Ako nastaviť maximálne čiastky za klik?

  1. pre jednotlivé položky pomocou tagu MAX_CPC v XML feedu, zatiaľ sa pripravuje alebo hromadne cez export a import zoznamu položiek
  2. pre jednotlivé kategórie – použije sa u položiek, kt. sú zaradené do kategórií
  3. podľa ceny položky – fixná čiastka pre cenový rozsah alebo percentuálne z ceny položky
Príklad nastavenia priorít CPC

K dispozícii máte samozrejme podrobné štatistiky v grafickej podobe, v tabuľkovej podobe a v CSV súbore.

 

Nechajme sa teda prekvapiť, čo prinesie ostrá verzia aukčných preklikov.

avatar
Autor: Jana Kvasnicová Jana Kvasnicová - v BiznisWebe pracuje od r. 2009, momentálne ako Key Account Manager. Vo voľnom čase relaxuje s rodinou a psom v prírode alebo premýšľa nad novými témami, ktoré by vás mohli zaujímať ;)

Diskusia k článku