Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

5 spôsobov ako vytvoriť pútavú titulku web stránky

Titulná stránka web stránky alebo e-shopu by mala vedieť udržať pozornosť bežného návštevníka natoľko, aby ju dočítal až dokonca. V priemere 8 z 10 ľudí si prečíta titulku web stránok, ale len dvaja z desiatich si prečítajú aj zvyšok. Preto je dôležité uvedomiť si, že pri zostavovaní názvu, vety, nadpisu atď. máte jediný cieľ – prinútiť čitateľa čítať ďalej. Ak nie ste schopní zostaviť ani zaujímavý nadpis web stránok, konkurencia Vás ľahko položí.

Umenie vytvoriť interesantnú titulku webu nie je dané každému. Dá sa vycibriť na kurzoch copywritingu alebo obsahového manažmentu. Úderná titulka má hodnotu zlata – pod jej vplyvom sa návštevník mení na čitateľa a následne na zákazníka.

AKO NA PÚTAVÚ WEB STRÁNKU ?

 

1. Zamerajte sa na to najdôležitejšie

Načo chodiť okolo horúcej kaše? Ak máte k dispozícii zaujímavú, časovo obmedzenú akciu, výpredaj a pod., nenúťte potenciálnych zákazníkov čítať omáčky. Naservírujte im hotovú informáciu – 3D Neo Plazma teraz so zľavou 40%.

 

2. Kuriozita, komparácia, fakty? – využite ich do nadpisu

Aj pri tvorbe PR článkov platí, že štatistické údaje a výsledky prieskumov je dobré zverejniť hneď na začiatku web stránky – v nadpise alebo v prvej vete. Na čitateľov pôsobia ako magnet. Posúďte sami:

Športové oblečenie nakupuje cez internet 5-krát viac mužov ako žien

alebo Nákup športového oblečenia cez internet stúpol.

 

3. Pracujte s číslami

Čísla v názvoch alebo nadpisoch poskytujú záruku obsahu, presná cifra nabáda potenciálneho čitateľa ku kliknutiu na hyperlinku. Napríklad aj v názve tohoto článku ponúkame 5 rád, ako napísať dobrú titulku. Nie je ich 7 ani 9. Ak sa rozhodnete využiť čísla, vedzte, že musia byť okrúhle – ponúkajte 5 alternatívnych produktov, 10 spôsobov využitia alebo 25 najpredávanejších produktov.

 

4. Citácie

Využite vyjadrenia konkrétnych ľudí z Vašej firmy alebo Vašich dodávateľov, či odborníkov z oblasti, v kt. podnikáte, informácia tak získa na dôveryhodnosti. Preto zverejnite citáciu hneď v úvode web stránky.

 

5. Opytovacie vety

Plánujete zverejniť len krátku informáciu o pripravovanej novinke, novo zaradenom produkte alebo inovatívnej technológii – položte si otázku. Nenávidíte vysávanie? S robotickým vysávačom iRobot si ho zamilujete. V otázke spomeniete problematiku a zároveň i základnú ideu textu.

Ukážky tituliek web stránok:

Vzor titulky web stránky - upratovanie bytov, firiem a iné  Vzor web stránok

avatar
Autor: Jana Kvasnicová Jana Kvasnicová - v BiznisWebe pracuje od r. 2009, momentálne ako Key Account Manager. Vo voľnom čase relaxuje s rodinou a psom v prírode alebo premýšľa nad novými témami, ktoré by vás mohli zaujímať ;)

Diskusia k článku