Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

5 spôsobov ako vytvoriť pútavú titulku webstránky

Titulná stránka webstránky alebo e-shopu by mala vedieť udržať pozornosť bežného návštevníka natoľko, aby ju dočítal až dokonca. V priemere 8 z 10 ľudí si prečíta titulku web stránok, ale len dvaja z desiatich si prečítajú aj zvyšok. Preto je dôležité uvedomiť si, že pri zostavovaní názvu, vety, nadpisu atď. máte jediný cieľ – prinútiť čitateľa čítať ďalej. Ak nie ste schopní zostaviť ani zaujímavý nadpis web stránok, konkurencia Vás ľahko položí.

Umenie vytvoriť interesantnú titulku webu nie je dané každému. Dá sa vycibriť na kurzoch copywritingu alebo obsahového manažmentu. Úderná titulka má hodnotu zlata – pod jej vplyvom sa návštevník mení na čitateľa a následne na zákazníka.

AKO NA PÚTAVÚ WEBSTRÁNKU ?

1. Zamerajte sa na to najdôležitejšie

Načo chodiť okolo horúcej kaše? Ak máte k dispozícii zaujímavú, časovo obmedzenú akciu, výpredaj a pod., nenúťte potenciálnych zákazníkov čítať omáčky. Naservírujte im hotovú informáciu – 3D Neo Plazma teraz so zľavou 40%.

2. Kuriozita, komparácia, fakty? – využite ich do nadpisu

Aj pri tvorbe PR článkov platí, že štatistické údaje a výsledky prieskumov je dobré zverejniť hneď na začiatku web stránky – v nadpise alebo v prvej vete. Na čitateľov pôsobia ako magnet. Posúďte sami:

Športové oblečenie nakupuje cez internet 5-krát viac mužov ako žien alebo Nákup športového oblečenia cez internet stúpol.

3. Pracujte s číslami

Čísla v názvoch alebo nadpisoch poskytujú záruku obsahu, presná cifra nabáda potenciálneho čitateľa ku kliknutiu na hyperlinku. Napríklad aj v názve tohoto článku ponúkame 5 rád, ako napísať dobrú titulku. Nie je ich 7 ani 9. Ak sa rozhodnete využiť čísla, vedzte, že musia byť okrúhle – ponúkajte 5 alternatívnych produktov, 10 spôsobov využitia alebo 25 najpredávanejších produktov.

4. Citácie

Využite vyjadrenia konkrétnych ľudí z vašej firmy alebo vašich dodávateľov, či odborníkov z oblasti, v kt. podnikáte, informácia tak získa na dôveryhodnosti. Preto zverejnite citáciu hneď v úvode webstránky.

5. Opytovacie vety

Plánujete zverejniť len krátku informáciu o pripravovanej novinke, novo zaradenom produkte alebo inovatívnej technológii – položte si otázku. Nenávidíte vysávanie? S robotickým vysávačom iRobot si ho zamilujete. V otázke spomeniete problematiku a zároveň i základnú ideu textu.

Ukážky tituliek webstránok:

Vzor titulky web stránky - upratovanie bytov, firiem a iné  Vzor web stránok

Mohlo by vás zaujímať:

Ako získať nových zákazníkov vďaka obsahu?

Ako tvoriť kvalitný obsah pre webstránky a e-shopy?

Ako písať nadpisy, ktoré návštevníkov vášho webu prinútia čítať ďalej

 

 

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V BiznisWebe pracujem od r. 2009, začínala som na supporte, kde som mala skvelú príležitosť zoznámiť sa s reálnymi potrebami a otázkami podnikateľov či majiteľov e-shopov a webstránok. A preto sa snažím hľadať také témy, ktoré vám ponúknu užitočné odpovede. Máte iný názor? Budem vďačná za váš feedback - kvasnicova@irisoft.sk :)

Diskusia k článku

Všetky dôležité informácie o podnikaní na internete, inšpiratívne príbehy a tipy od úspešných e-shopárov nájdete aj v našom ebooku Ako a v čom začať podnikať

Ako a v čom začať podnikať