Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

Nový prehľad v Google Analytics – viackanálové zúženia

Ak spravujete reklamu v Google, možno ste sa stretli s problémom, že reklama negeneruje dostatočné množstvo konverzií (nákupov). S týmto problémom sa stretávame aj pri niektorých klientoch, ktorým spravujeme PPC reklamu v Google. Čo urobí klient? Vidí, že z reklamy má málo nákupov a reklamu zastaví. To ale môže byť veľká chyba a aby ste takúto chybu neurobili, pozrite si nový prehľad v Analytics s názvom Viackanálové zúženia.

Google Analytics po starom

Problém bol že Google Analytics doposiaľ meral len posledný zdroj návštevnosti, za ktorým nasleduje nákup. Ak nákupu predchádzalo viac krokov, Google Analytics ich nezaznamenal.

Anatómia konverznej cesty

Príklad: Nákupné rozhodnutie mohlo prebiehať 10 dní:

1. deň návštevník prišiel na web stránku cez platenú reklamu v Google
3. deň návštevník prišiel z plateného reklamného banneru
10. deň návštevník prišiel z neplatených výsledkov vyhľadávania
11. deň návštevník prišiel priamo zadaním URL adresy do prehliadača a nakúpil.

Google Analytics zmeral len posledný krok – priamy prístup do web stránky a o predchádzajúcich krokoch ste nemali šajnu.

Príklad konkrétneho klienta – Google Analytics po novom

Do dnešného dňa sme posielali klientovi prehľad, v ktorom by sa dozvedel, že za posledných 30 dní dosiahol z platenej reklamy 2 konverzie=nákupy v hodnote 134,30 EUR. Prehľad nájdete v novej verzii Google Analytics – Moja stránka – Prehľady – Zdroje návštevnosti – Zdroje – Všetka návštevnosť – v časti Prieskumník zvoľte Elektronický obchod. Google Analytics zmeral v tomto prípade len posledný krok dlhej cesty a výsledok pre platenú reklamu nevyzerá dobre, investícia 50 EUR do kreditu priniesla len 2 nákupy v hodnote 134,30 EUR:


Po novom ale Google Analytics zobrazuje všetky kroky, ktoré predchádzali nákupu za posledných 30 dní a poodhalí reálne množstvo nákupov, na ktorých sa podieľala napríklad platená reklama v Google.
Vďaka novému prehľadu viackanálového zúženia ale vidíme, že reklama v Google mala prsty nie v 2 alebo až 10 nákupoch v hodnote nie 134,30 EUR, ale až 526,39 EUR. Prehľad nájdete v Moje konverzie – Viackanálové zúženia – Najčastejšie konverzné cesty. Ako konverziu nastavte Transakcia, ako dĺžku cesty nastavte Všetky a ako Typ nastavte AdWords:

Takýto prehľad je SUPER NOVINKA! Samotnému nákupu predchádza viac krokov a reklama v Google AdWords sa stala až 9x prvotným impulzom k návšteve web stránky klienta, reklama v Google ma pre klienta veľký prínos a môže aj naďalej investovať do Google AdWords.

 

A ešte jedno pekné video od Google:


tvorba www stránky, tvorba eshopu

avatar
Autor: Peter Polakovič Peter Polakovič je konateľom spoločnosti IRISOFT, s.r.o. a IRISOFT SYSTEMS, s.r.o. Svoje bohaté skúsenosti a znalosti z oblasti tvorby e-shopov a webstránok, internetovej reklamy a správy reklamných kampaní neustále rozširuje. V teame zastáva aj úlohu hlavného zdroja pozitívnej energie, kt. z neho srší aj mimo "prevádzkových hodín" :D Baterky si o.i. dobíja paradoxne štúdiom, manželkou Jankou a 2 synmi.

Diskusia k článku